Bedriftsbesøk hos Norway King Crab i Bugøynes.

Økonomi og ledelse på Vg3 ST var på bedriftsbesøk hos Norway King Crab i Bugøynes den 17. april 2024.

Sikkerhetskurs på hybrid- og elbil på kjøretøyavdelinga

Kjøretøyavdelinga ved Kirkenes videregående skole gjennomførte sikkerhetskurs på hybrid- og elbil for elevene den 16. april 2024.

Vinnere av ArcticSkills 2024

20. mars ble ArcticSkills avholdt ved Kirkenes videregående skole.

Kirkenes videregående skole arrangerer ArcticSkills 2024 19. -20. mars 2024

Yrkesfagkonkurransen ArcticSkills arrangeres for syvende gang siden oppstarten i 2016, og det er tredje gang Kirkenes vgs er vertskap for konkurransen. Konkurransen skal sette søkelys på yrkesferdigheter og bidra til å øke rekrutteringa til yrkesfagene i regionen, samtidig som ArcticSkills gir en unik mulighet til å fremme internasjonalt samarbeid mellom skoler, skolemyndigheter og elever.

Medaljedryss til Kirkenes under Finnmarksmesterskapet i yrkesfag

Torsdag 15. februar deltok yrkesfagelever fra Finnmark i Finnmarksmesterskapet. De konkurrerte i fagene ambulanse, anleggmaskinfører, el-energi, helsefagarbeider, kjøretøy, sveiser og tømrer.

Husk søknadsfrist 1. februar og 1. mars

Informasjon om hvordan søke skoleplass og læreplass

Informasjon om Ungdata

I 2024 gjennomføres spørreundersøkelsen Ungdata i Finnmark blant elever på videregående skole.

Samenes nasjonaldag 6. februar

Skolen vår har tradisjon for å markere samenes nasjonaldag 6. februar på en verdig måte - dagen er en festdag hos oss. 2024 er intet unntak!

Finnmarksmesterskapet i yrkesfag 2024

Finnmarksmesterskapet i yrkesfag som skulle avholdes 1. februar er utsatt. Forslag til ny dato er 15. februar.

UNS og arbeidslivsmessa 24. januar 2024

UNS og arbeidslivsmessa ble en dag med inspirerende foredrag og innsikt i karrieremuligheter.